איך אפשר להתגבר על פחד קהל

פחד קהל הוא אחד מהפחדים הכי מוכרים וידועים – למעשה, פחד קהל נפוץ בקרב אוכלוסיות מסוגים שונים, בכל הגילאים ומכל המינים.

כשבעים וחמישה אחוז מהאוכלוסייה מעידים על עצמם כמתמודדים עם רמה כזאת או אחרת של חרדה או פחד קהל במקרה שהם צריכים לעמוד מול קהל ולהעביר חומר או לדבר על עצמם.

אך בעוד שרוב האנשים יחוו מידה מסוימת של חרדה טבעית, יש אנשים אשר יחוו פחד קהל כל כך עז, עד כדי כך שהם עלולים להימנע מסיטואציות שקשורות לדיבור מול קהל – וכתוצאה מאותו פחד קהל גם לחוות פגיעה באיכות החיים שלהם.

במאמר קצר זה נשתף אתכם שני טיפים קצרים ושימושיים אשר יעזרו לכם להתגבר על פחד קהל.

פחד קהל – איך אפשר להתגבר על פחד קהל?

  • תלמדו לנשום נשימות עמוקות – פחד קהל הוא למעשה סוג של הפרעת חרדה, וכמו כל סוג אחר של הפרעת חרדה, גם פחד זה מאופיין בתסמינים שונים של חרדה. אנשים שמתמודדים עם חרדות ופחדים נושמים נשימות קצרות ושטחיות יותר, מה שרק מעצים את הסימן לגוף שהאדם נמצא במצב "מסוכן". במקום זאת, נשימות עמוקות יעזרו לכם לסמן לגוף שאתם בטוחים ומוגנים, מה שיעזור לכם לתפקד בצורה הרבה יותר יעילה. אחרי כניסה להרפיה בעזרת מספר נשימות עמוקות, תוכלו גם לדמיין את עצמכם מצליחים ביתר קלות.
  • תתרגלו הצלחה בדמיון – אם יש לכם פחד קהל, זאת הזדמנות מצוינת ליישם את החכמה העממית שאומרת "סוף מעשה במחשבה תחילה". במקום להתרכז באותו פחד קהל משתק ובכל התרחישים הנוראיים שעלולים לקרות, תתרגלו בדמיון את המטרה שאתם רוצים להשיג במסגרת עמידה מול קהל, ובדרך זאת תוכלו להגביר את הסיכויים שלכם לעמוד מול קהל עם ביטחון.

אם הטיפים הללו לא עוזרים, מומלץ לפנות למטפלים מוסמכים בתחום כמו עדי שניידר.